Mediamarkt, Louis van Gaal en ik

Een aantal jaren terug werd ik gebeld door mijn castingbureau. Ik was niet echt in de stemming om dat telefoontje aan te nemen. Ik had mijn dag niet, zeg maar. Toch nam ik op. Het was een mevrouw die mij vriendelijk vroeg, of ze op een geschikt moment belde. Eigenlijk niet, maar ach, ze had zo’n lieve vriendelijke telefoonstem, ik voelde me gelijk minder geirriteerd.

Ze vroeg me of ik interesse had om in een commercial te spelen. Natuurlijk, zei ik, natuurlijk wil ik dat. Niet wetend om welke commercial het gaat. Toen ik het eenmaal wist, maar vooral toen ik wist met wie ik 3 dagen lang ging samenwerken, ging ik overstag! Het was voor Mediamarkt en ik ging samenwerken met niemand minder dan Louis van Gaal! Mijn held. De laatste Ajax coach, die mijn cluppie Ajax naar grote successen had geleid. Ik zei  gelijk ja, zonder te weten of ik ook daadwerkelijk vrij kon krijgen van mijn werk. Gelukkig had ik een lieve bazin. Zij zag mijn enthousiasme en ze ging akkoord.

Week erna, ik hup naar Amsterdam Over Amstel. Daar, in een soort afgelegen braakliggend gebied, lag een verlaten pand. Ik dacht even dat ik verkeerd was, totdat er iemand eraan kwam en zei: “Mediamarkt?” Ik zei dat het klopte. “Loop maar mee”. Ik kwam binnen en maakte gelijk kennis met de andere aanwezigen. We moesten een mediamarkt trainingspak aantrekken. Erg leuk natuurlijk. We zaten met zijn allen aan tafel, toen het moment was aangebroken. Louis van Gaal werd aangekondigd. Ik was erg zenuwachtig. Toen kwam hij binnen, zoals wij hem kennen, want zijn blocnote had hij al in zijn hand.

“Goedemorgen”, zei hij. “Ik ben Louis van Gaal. Ik neem aan dat de meeste mensen weten wie ik ben. We zijn hier met zijn allen om 3 dagen lang een reclame voor Mediamarkt op te nemen. Ik eis van jullie 100% inzet!!! Mediamarkt is een A merk, maar Louis van Gaal is ook een A-merk!”

We werden gelijk op scherp gezet. Was het resultaat was, zie je hieronder.

En hierbij de “Making of””

Geef een reactie

