Voor mijn opa Oetjoe Terinathe

Ik mis mijn opa. Er gaan geen dag voorbij, dat ik niet aan hem denk. Ik heb zijn heengaan een plaats gegeven, maar is het echt zo? Vooral met de kerstdagen in aantocht, voel ik mij terneergeslagen. Kerst zal nooit meer hetzelfde zijn zonder mijn opa. Het is aan opa’s kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen om zijn legacy voort te zetten.

Ik voel zijn aanwezigheid, ook al is hij niet meer bij ons. Als ik naar oma ga, dan betrap ik mezelf erop dat ik verwacht, dat ik hem op de bank zie zitten. Maar hij is er niet meer. Nooit meer. Wat rest zijn onze herinneringen van onze vader, opa, overgrootvader in onze gedachten, foto’s en videobeelden. Ik mis hem. Wij missen hem allemaal.

Lieve opa. Ook al bent u niet meer onder ons, ik weet dat u op ons let. Ik voel uw aanwezigheid. Ik wil u bedanken voor alles wat u ons geleerd heeft. Met uw wijsheid zullen wij onze leven verder leiden. Bedankt voor uw toewijding en onbegrenselijke liefde. Ooit zullen wij weer u herenigd worden.

Dit is dan ook geen afscheid, maar tot ziens. Ik hou van u.

Rust in vrede, lieve opa Oetjoe.

Dit is voor u.

Geef een reactie

