AD en hun anti Cruijff partij

Op het moment van schrijven, heb ik het volgende artikel gelezen, in het Rotterdams krantje AD.

Van Gaal: Er is contact met Cruijff

“Louis van Gaal en Johan Cruijff hebben recentelijk contact met elkaar gehad. Dat zei Van Gaal vanmiddag op BNR Nieuwsradio. De twee kemphanen staan lijnrecht tegenover elkaar in de bestuurscrisis bij Ajax”.

 Ik dacht: “Dit wil ik wel lezen”, dus ik drukte op de link. Wat schetst mijn verbazing? Ik kwam uit op een ander nieuwsfeitje, dan dat ik dacht. Ik kwam uit op het artikel “Van Gaal krijgt steeds meer bewondering voor Ten Have”.

 Louis van Gaal heeft bewondering voor Steven ten Have, de voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax. Dat verklaarde hij woensdag tijdens de opening van het eerste voetbalveldje van de stichting Spieren voor Spieren in Nieuw-Vennep.

‘Die man krijgt echt ongelooflijk veel over zich heen’, zei de beoogde directeur van Ajax, die ambassadeur is van de stichting voor kinderen met een spierziekte. ‘En toch blijft hij gewoon Steven ten Have. Dat vind ik heel knap. Dat lukt niet veel mensen onder zo’n enorme druk.

Gelet op de lastige positie van Ten Have vindt Van Gaal het geen probleem om nog even in de wachtkamer te zitten. ‘Als ik de stekker er nu uithaal, dan trek ik ook de stekker uit Ten Have’, zei hij. ‘
 
‘Dat is natuurlijk niet netjes. Ik merk wel dat ik de laatste tijd weinig aanbiedingen meer krijg. Het moet dus ook weer niet te lang duren. Nee, ik noem geen termijn. Voor Ajax heb ik nog wel even geduld. Ik zou namelijk nergens anders directeur willen worden.

 Dit is eens temeer het bewijs dat de AD zich profileert als een anti Cruijff partij, met brilsmurf hoofdredacteur Chris van Nijnatten als aanvoerder. Het AD voert al tijden een hetze tegen de legendarische nummer 14. Natuurlijk zijn ze voor Ten Have en Louis van Gaal. Lees de stukken van die kwakzalver Van Nijnatten maar op na, wat hij over Ajax schrijft. 9 van 10 keer is het nooit goed en 10 van de 10 keer is het anti Cruijff. Van Nijnatten manifesteert zich meer en meer als een gefrustreerd mislukt voetballertje, 60 jaar geleden. Ik kan het niet anders verklaren. Wat heeft Ajax hem misdaan? Komt hij zelf ook uit Rotterdam? Ik weet het niet. Ik heb zijn Wikipedia pagina niet bezocht. Zijn achtergrond is mij totaal onbekend. Als hij inderdaad, net zoals zijn werkgever, uit Rotterdam komt, dan begrijp ik zijn aversie jegens Ajax. Maar dan nog. Een journalist hoort objectief te zijn. Objectiviteit is bij hem ver te zoeken.

 Wat me ook opviel, was de foto wat ze erbij geplaatst hebben. Louis van Gaal en Johan Cruijff, beide met hun vinger in de neus. Toeval? Schei toch uit. Deze foto hebben ze expres gephotoshopt, om Ajax te fucken!

 

Foto wat in de AD is gebruikt van Van Gaal en Cruijff

Mijn mening: Rotterdams krantje of niet, AD is gewoon een kutkrantje. Feyenoorders zullen zeggen dat De Telegraaf een Ajax krantje is. En waarom? Omdat Cruijff columns voor ze schrijft of omdat De Telegraaf, in tegenstelling tot AD, ook positieve berichten over Ajax de wereld instuurt? Het kan mij niks schelen, wat men ervan vindt, maar de Telegraaf vind ik persoonlijk een stuk sympathieker dan de AD. Ik mag en kan het zeggen. Ik ben geen journalist. Ik hoef niet objectief te zijn. Daarom kan ik ook gewoon zeggen, dat ik hoop dat de lijn Cruijff wordt doorgezet en dat die gladjakker van een Ten Have gauw oprot uit de Arena. En met hem, de andere hielenlikkers, Davids, Olfers en Römer.

Met alle respect voor Louis van Gaal, maar je komt toch niet op deze manier binnen? Iemand met zijn status zou beter moeten weten. Persoonlijk heb ik Van Gaal hoog zitten. Ik heb hem in 2006 enkele dagen mogen meemaken. Ik ben dan ook absoluut niet anti Van Gaal, laat ik dat voorop stellen.

 Maar van wie ik helemaal geen hoge pet op heb, is van die Sturkenboom. Wie is die man? Waar komt die lelijkerd vandaan? Ja van FC Utrecht en de KNVB. Maar wat voor affiniteit heeft hij met Ajax? En hoe haalt hij het in zijn hoofd om Wim Jonk 2 gele kaarten te geven? Wat is dat voor manier van werken? Sturkenboom is een engerd. Ze zouden hem bij Ajax moeten wegsturen met een knalrode kaart! Wat een gek zeg, Omhooggevallen kwakzalver van het eerste uur.

Voor alle betrokkenen hoop ik dat de rust gauw terugkeert in de Arena en dat we gauw verlost zijn, van al die egotrippers die daar zitten voor hun eigen belang en niet denken in het belang van Ajax. Ook al zeggen ze allemaal dat ze het voor de club doen. Wat een onzin. Cruijff, die doet het voor de club. De rest niet.

 Oh ja en nog wat. Studio Voetbal van Shrek van Gelder is geen Studio Ajax.

Geef een reactie

