Badoo: het sociale netwerk voor seks?

Op dit moment zijn 132.936.172 mensen wereldwijd lid van Badoo. Zowat elke paar seconden lijken nieuwe mensen zich aan te melden op deze sociaalnetwerksite, die het ‘Facebook voor seks’ wordt genoemd.

 

Andrey Andreev, oprichter van Badoo
Andrey Andreev, oprichter van Badoo © getty
 

Met ruim 130 miljoen gebruikers is Badoo het vierde grootste sociale netwerk. Alleen al in het Verenigd Koninkrijk hebben 1 miljoen mensen een profiel op Badoo.com. Inloggen kan via Facebook, maar kan ook door het aanmaken van een nieuw profiel.

Dagelijks melden bijna 125.000 nieuwe gebruikers zich aan op Badoo en op de wereldranglijst van meest bezochte websites, staat het op de 65ste plaats. De site is beschikbaar in meer dan 30 verschillende talen en 180 landen. De marketingstrategie is echter sterk verschillend per land.

Afspraakspel
De makers omschrijven het als ’s werelds grootste sociale netwerk voor het ontmoeten van nieuwe mensen’. Op de Home zie je meteen het motto van de site: ‘Breid je sociale leven uit. Leer nieuwe mensen kennen, chat, flirt, lach en spreek af’.

Verder worden gebruikers uitgedaagd het ‘Afspraakspel’ te spelen, waar je foto’s van willekeurige mensen moet keuren en antwoorden op de vraag: ‘Wil je hem/haar ontmoeten’? Je kan vervolgens kiezen tussen ‘Ja’, ‘Nee’ of ‘Misschien’.

Het klinkt allemaal wel best een beetje banaal: ‘Gebruik ons Afspraakjesspel om iemand te vinden die wederzijdse gevoelens heeft, of dat nu voor liefde of vriendschap is!’.

‘Facebook voor seks’
Zo bracht een Britse poll bij 85.000 gebruikers aan het licht dat zowat 30 procent van hen anderen ontmoet hebben vie Badoo met als enige doel: seks. Gezien de kleine steekproef op de meer dan 130 miljoen gebruikers, ligt dit in werkelijkheid een stuk hoger.

Het is op z’n minst opmerkelijk dat Badoo zichzelf niet wil te erkennen als datingsite, terwijl de marketing dat er wel vuistdik oplegt. Na afloop van het Britse onderzoek weigerde het bedrijf dan ook elke vorm van commentaar.

Privacy
Voor veel gebruikers zijn de privacy-instellingen op dit moment nog een probleem omdat je e-mailadres automatisch zichtbaar en zoekbaar is voor zowat de hele wereld. Grappig is wel dat partners met 1 klik op de muis kunnen achterhalen of hun geliefde op zoek is naar ‘extra gezelschap’.

bron: AD.nl

7 gedachtes over “Badoo: het sociale netwerk voor seks?

    • Geen hahha. Dat is toch niks aan? Als het op een dienblad wordt aangeboden? Nee. Dat trekt mij niet. Het moet mysterieus zijn en ik moet er moeite voor kunnen doen. Destemeer geniet je ervan ahaha.

      Vaak krijg ook ik van die oneerbare voorstellen van vrouwen. Ik had werkelijk geen idee dat ook vrouwen zo kunnen zijn. Hoe naief van mij? Ik ga daar niet op in.

      Ik praat alleen met diegene die normaal met mij praten over normale dingen.

  1. Tja, vrouwen kunnen net als mannen zijn… Not always ladylike.

    Ik weet niet of het niks aan is… Vind het eigenlijk een beetje desperate als je op zo’n site staat: het idee is leuk, maar het blijkt gewoon een ordinaire seks/datingsite te zijn. Ik ben achter het bestaan gekomen op een niet zo leuke manier!

    • Oei.. dat is vervelend. Ik hoef er ook niet naar te vragen. Volgens mij weet ik wel. Ach ja.. je hebt er idd desperate lui te zitten. Ik zelf doe er niks mee. Ik kijk gewoon af en toe. En als iemand normaal doet dan antwoord ik een normaal antwoord terug haha.

  2. Pingback: Ik heb de 1000 hits gehaald!!!!!! « Emerson Terinathe

Geef een reactie

