Fallen star (For my grandfather)

I wrote this poem in sweet memory of my grandfather, who passed away on the 12th of July 2011.

Mijn opa Oetjoe Terinathe was een bijzondere man. Hij was een wijze man, die altijd klaar stond voor zijn familie, maar ook voor anderen die hem om advies vroegen. Hij was een man, die op 17 jarig leeftijd in dienst ging bij de KNIL (Koninklijk Nederlands Indisch Leger). Vocht voor zijn vaderland, daarna 3 jaar lang krijgsgevangene was, vervolgens werd vrijgelaten om later op 27 jarig leeftijd, naar Nederland werd gebracht, in de veronstelling dat het om een tijdelijk verblijf van een half jaar was. Hij bracht 12 kinderen op de wereld en werd in de jaren daarop volgend, gezegend met 22 kleinkinderen en 9 achterkleinkinderen.  Zijn gemis is nog erg voelbaar, maar wij zullen hem nooit vergeten. Hij zal altijd een deel van mijn leven blijven uitmaken, want in mij, zie je hem. Ik zal zijn naam hoog houden, want ik weet, het gemis is tijdelijk. Ooit zal ik hem weer zien. Dit is dan ook afscheid, maar tot ziens. Opa, ik hou van u.

 

Mijn opa Oetjoe Terinathe

————–

Fallen Star

There’s nobody like you
Who lived with the strength of being a man
No one gave love too many
Like only you can

Your believe in God
And the love for your family
Makes life worth live for
And you shined so heavenly

There no way I can be
Or reach the same level like you
But I will try
And live the life you taught me to

These past days was build on tragedies which no one want’s to face
My heart was filled with anger and common hate

But whatever that made me cry
Is a part of life
What some don’t understand
And keep wondering why

Today I wake with second wind and strong
Because of your pride
I will fight with all my heart
To keep your legacy alive

We will never forget
What you have done for the family
For much to long
We honor and carry on

I had loved you forever
Because of who you are
And now I mourn our Fallen Star

 

Een gedachte over “Fallen star (For my grandfather)

  1. Pingback: Ik heb de 1000 hits gehaald!!!!!! « Emerson Terinathe

Geef een reactie

