Waar zal ik over schrijven?

Waar zal ik eens over schrijven? Ik weet het niet. Diverse onderwerpen passeren de revue, maar er niets waar ik over wil schrijven. Ik heb geen: “Ja, dat is het”, gedachte. Dat had ik vroeger wel. Ja, dit is het. Dat had ik meerdere keren. Vooral bij de vrouwen, maar achteraf bleek het dus niet zo te zijn. Ik ga het ook niet over vrouwen hebben. Of over mijn relaties. Of over mijn vrienden, familie en dochter. Nee, daar heb ik al vaak genoeg over geschreven. Dat verveelt op den duur. Ik wil dat voorkomen. Ik wil niet dat “Ik ken jouw manier van schrijven wel”. Ik wil ontroeren, shoqueren, situaties aan de kaak stellen, mensen laten lachen etc.

Bill Cosby

Niemand komt er mee weg als je telkens over hetzelfde onderwerp praat, behalve als je Bill Cosby heet. Ik heb me laten vertellen door Roué Verveer in De Wereld Draait Door, dat Cosby zijn gehele carrière te danken heeft aan zijn gezin. Zijn gezin staat centraal in zijn grappen, in zijn verhaal. Alleen Cosby komt er mee weg. Voor de rest niemand. Ik ga het ook niet over mijn werk hebben. Het is echt zo, praten over mijn werk, is als mijn werk zelf, saai. Ik ben ambtenaar in het dagelijks leven. Ik ben creatief. Ik schrijf, maak muziek, acteer graag, wat the hell werk ik als ambtenaar? Simpel. Het betaalt de rekeningen. Zolang ik niet van mijn hobbies mijn werk kan maken, moet ik wel een reguliere baan hebben.

Okay, dan over wat anders. Ja ja… ik ben nog steeds vrijgezel, maar daar wil ik het niet over hebben. Dat heeft totaal geen nieuwswaarde. Ik ben vrijgezel, so what? Alsof ik weer opnieuw in het diepe wil springen. Mij niet gezien. Kijk, dan heb ik toch weer over relaties he? Daar moet ik mee kappen.

Dus nu echt wat anders! Maar wat dat anders is, weet ik niet. Toch in het vervolg maar weer schrijven over het gebruikelijke familie, vrienden en dochter onderwerpen???

Geef een reactie

