Ik heb de 1000 hits gehaald!!!!!!

Bijna een maand geleden schreef ik mijn eerste column voor de website WordPress. “Ik heb een nieuwtje”, zo luidde de titel. Ik maakte daarin bekend dat ik eindelijk ben begonnen aan mijn manuscript, wat hopelijk de basis zal zijn voor mijn boek. De column stond nog geen 24 uur online of ik had al 80 hits. Uiteraard heb ik dat te danken aan het feit dat ik mijn WordPress account gelinkt heb aan mijn Facebook en Twitter. Zodra ik weer een blog of een column online zet, dan worden mijn followers ook daarover ingelicht.

 

Met trots kan ik jullie meedelen dat ik mijn WordPress account in minder dan een maand tijd 1024 keer is bezocht! Is dat goed of is dat juist slecht? Ik weet het niet. Ik vind het wel knap voor een amateur schrijver, want dat is wat ik ben. Ik had dit niet verwacht. Ik had vooraf geschat, dat ik ongeveer 500 hits zou scoren in één maand. Ik heb het dubbele bereikt. Mijn statistieken wijzen uit dat de drukste dag 9 januari was. Toen werd mijn site 189 keer bekeken.

 

2012-01-09

Titel

 

Bezichtigingen

Terug verhuizen naar Assen?   146
Home pagina   24
Badoo: het sociale netwerk voor seks?   5
Poem: I Cry   4
Wie ben ik?   4
Fallen star (For my grandfather)   3
December 2009   1
Mijn vader   1
Ik heb een nieuwtje   1

 

Het grappige is, toen ik mijn column “Terugverhuizen naar Assen?” online had gezet, stond mijn telefoon en Whatsap roodgloeiend! Ik liep door mijn Molukse wijk in Assen en werd gelijk door familieleden en voormalige wijkgenoten aangesproken. De vraag: “Wat lees ik? Kom jij terug naar Assen” , werd continu aan mij gesteld. Toen drong het tot mij door. Er zijn mensen die op mijn site komen en vervolgens op mijn column klikken, maar niet lezen wat er staat. Ze lezen alleen de titel en trekken daarvan hun conclusie. Vervolgens leg ik ze uit dat ik juist niet terug ga verhuizen naar Assen en dat, als ze op mijn column klikken, ook moeten lezen wat er staat. Maar goed, ik had het kunnen weten, want Molukkers zijn meester in het voorbarig conclusies trekken.

 

Wat mij ook goed doet, is om te lezen of om te horen, dat mensen vragen wanneer ik weer wat online zet. Dat zijn de vaste lezers. Die lezen waarover ik schrijf, ongeacht ze het leuk vinden of niet. Daar kan ik wat mee. Dit krijg ik ook te horen: “Jij schrijft leuk, maar soms ga je echt te ver. Jij bent een open boek, maar ik hoef echt niet te weten hoe vaak jij seks hebt of dat je in het verleden regelmatig high was geweest”. Daar kan ik ook wat mee, want dan weet ik dat ik moet doseren. Ik moet niet te vaak over hetzelfde schrijven.

 

Het mooiste wat mij is overgekomen is dat ik onlangs een Molukse tante tegenkwam op straat. Zij vroeg aan mij: “Ben jij Emerson?” Ik knikte en vroeg waarom ze dat wilde weten. Vervolgens begon ze snikken en te huilen. Ze vertelde me geëmotioneerd dat ze trots is over wat ik over mijn opa had geschreven. Dat had haar ontroerd. Ze voelde wat ik voelde. Ze miste wat ik voor de rest van mijn leven moet missen. Ik ging haar troosten. Later, toen ze eenmaal was bijgekomen, kneep ze me in de wang, op de manier zoals alleen oude Molukse vrouwtjes dat kunnen en zei: “Blijf zo doorgaan. Blijf schrijven, maar het belangrijkste is: Blijf altijd jezelf”.

 

Op naar de 2000 hits!

2 gedachtes over “Ik heb de 1000 hits gehaald!!!!!!

Geef een reactie

