Wij zullen nooit verliezen

Waar hoor ik in deze maatschappij?

Mijn wereld is ingestort

want ik voel me er verlaten bij

Heeft er iemand wat tegen mij

Laat het mij weten

Mijn woorden staan geschreven

opdat ik nooit zal worden vergeten

Niet door familie,

Niet door vrienden

Zelfs niet door een vreemde

Ik ga mijn eigen weg

Nooit ben ik die geclaimde

Molukker, geboren op Nederlands grond

Die treinkapers

zoals wij genoemd worden uit het volksmond

Ik zal mij niet bedaren

Of mijn kalmte bewaren

Kalm zoals ik ben

zal ik blijven staren

Naar de toekomst en wat het mij zal brengen

Strijd en intelligentie

Waar ik het mee zal vermengen

Ik zal blijven lachen,

Ook als het lachen mij is vergaan

Nooit zal ik overgeven

Want een ieder zal mij verstaan

De tijd van onderdrukking en depressie is voorbij

De ontkenning van ons volk

Heeft geen invloed meer op mij

Want ik blijf geloven

Mensen zeggen het is een illusie

Maar zij die dat zeggen

Voelen onze pijn niet,

En dat is mijn conclusie

Hoor ik in deze maatschappij?

Jazeker, want ik ben hier geboren

Maar toch zal ik blijven zeggen

De strijd, onze strijd

Hebben wij nog lang niet verloren

Dus heb jij mij in de smiezen?

Of weet je niet welke kant je moet kiezen?

De keuze is aan jou

Maar wij, wij zullen nooit verliezen!

Geef een reactie

