Als ik eens Nederlander was

 

Songtekst: Salah Edin – “Als Ik Eens Nederlander Was”

Verse 1:

Als ik eens nederlander was
Zou ik trots zijn op de vlag aan de mast
Trots op me land
Niet levend op de rand
Nee rustig coulant
Geen politicus die een zaak tegen mij had gespannen
Geen vooroordelen
Nee een zegen
Geboren en getogen
Zodat ik vrij kon leven
Ik zou jubelen als nederland zou winnen
Van voetbal tot oorlog en alles daar in het midden
Tranen van verdriet als ik slachtoffers zie
Afkomstig uit Nederland en bloed wordt vergiet
Een patriot is wat ik zou zijn
Een volbloed Nederlander
Geen medelander
Allochtoon vluchteling
Maar een pure zoon
Een plek waar ik me thuis voel niks meer ben dan gewoon
Stel je voor dat ik nederlander was
Trots op me land zonder lonsdale jas
Ik vraag zelf wel eens af hoe dat zou zijn geweest een nederlander
Van zuiver bloed en vlees
Ik zou me glas heffen
Proosten bij elk feest
Rouwen bij verlies en als er iemand overleed
Shit Ik zou schreeuwen van de daken
Me mening kunnen uitte zonder
Iemand maar te haten
Ik zie het voor me
Een nederlander met een baard
Niemand die opkijkt als je voorbij loopt op de straat
Een eigen land om voor te sterven
Iets wat ik kon erven
Of aan me kinderen kon schenken
Alleen maar denken
Aan wat ik zou doen
Dromen na leven en in
Spanje met pensioen
Genieten van het
Weer
Check me zitten fantaseren
Als ik eens nederlander was zou ik minder spenderen
Niet denken aan terug keren
Naar me land
Als ik eens nederlander was had ik wat meer verstand

Refrein:

Als ik eens nederlander was
Zou - Je- Mij- Dan- Accepteren
Als ik eens Nederlander was
Zou- Je- Mij- dan- Profileren

Nee!! Ik ben geen Nederlander
Tja in verbeelding een medelander
Voor vele de tegenstander
2e generatie Allochtoon
Gastarbeiders zoon
Met een Nederlandse droom
Een Marokkaanse nachtmerrie
Of te wel Zwarte schaap
Onderdeel van het land
Nee!! Een overheidsslaaf
Zweepslaag
Schreeuw ik nee meester nee
A.u.b doe me geen pijn ik werk wel mee
Maar geef mij dan het recht om
Te spreken, mezelf te verdedigen
Zonder vooroordelen
Gebogen naar beneden
Hoofd richting Mekka
Geen elf september
Rebellen of rellen
Wat ik probeer is mensen bij elkaar brengen
Banden versterken culturen laten mengen
K'heb geen idee idee wat me ID is behalve plastic, sofi en priveshit

Refrein:

Als ik eens nederlander was
Zou - Je- Mij- Dan- Accepteren
Als ik eens Nederlander was
Zou- Je- Mij- dan- Profileren

Break:

Ik weet dat je mij liever niet ziet
Als nederlander
Nee nog niet
Misschien over een paar generaties
Misschien zullen me klein kinderen t zien
Of mee maken dat het allemaal anders kan zijn
Geen onderscheid tussen jou en mij
Als ik eens nederlander was....

Geef een reactie

