Medemens

Medemens

Ik sluit mijn ogen
en zie de wereld langs me heen gaan
Ik bekijk de beelden van verdriet en pijn
zonder echt een moment erbij stil te staan

Kinderen die honger lijden
of kinderen die huilen omdat hun ouders
zijn omgekomen
We staan er niet bij stil omdat het
ons niet overkomt, zelfs niet in onze
stoutste dromen

Maar er is meer dan onze eigen
omgeving alleen
Het doet me pijn om te zien
dat we individualistisch zijn sinds de
harmonie verdween

Wij mensen zijn harder geworden
en bekommeren ons niet meer voor onze medemens
Ik wil jullie ogen openen
Dat is toch geen vreemde wens

Stel je eens voor dat wij in hun schoenen stonden
en als wij honger leden
Zou jij het prettig vinden als zij onze situatie
continue vermeden?
Denk daar maar eens over na…………….

By: Emerson Terinathe

Geef een reactie

