Criminele hangbejaarden

Ik las het weer met schreeuwende koppen in de krant. ” Justitie valt pand Satudarah Twente binnen“. Die titel trok mijn aandacht. Het stond er zo heftig in, dat ik het wel moest lezen. Ook al wou ik het niet, ik kon er niet omheen. Ik zou en moest het lezen. Totdat ik het stuk eronder las, met kleine normale letters. Justitie had niks gevonden en wilde niet bekend maken, waarom zij het pand binnenvielen.

Typisch Justitie, maar ook typisch de media. Als het om Satudarah of om The Hell’s Angels gaat, staan ze met een arsenaal aan agenten klaar om binnen te vallen en de klus te klaren. Eindresultaat: Nul komma nul. Ik praat niet goed wat sommige individuen van beide motorclubs verkeerd doen, maar in elke vereniging heb je wel rotte appels tussen zitten. Om nu de vereniging als een geheel aan te pakken en te kenmerken als zijnde een criminele organisatie gaat te ver.

Ik vind, pak je die twee verenigingen aan, dan moet je alle verenigingen aanpakken. Het kan niet zo zijn, dat de één wel wordt aangepakt en de ander niet. Dat is willekeur. Dan meet je met twee maten. En ik kan het weten. Bij mij in de buurt heb je een bejaardensoos wat gerund word door de vereniging “old vs young”. Een groep rebellende 80 plussers die net nog niet seniel genoeg zijn. In de buurt van de bejaardensoos, ligt onze winkelcentrum. Dagelijks wordt onze weg versperd door 80 plussers met hun rollator of scootmobiel. Loop ik daar met een zware tas vol boodschappen, struikel ik weer over zo’n klein, oud, bejaard oma, die krom voorover loopt. En de mannen in hun scootmobiel maar lachen. Benidorm Bastards is er niks bij.

Maar bastards dat zijn ze. Hangjongeren? Hou op. Hang bejaarden zijn veel erger. Een grote bek dat die oudjes hebben, omdat wij geen respect voor hun tonen. Een kleine jongen kreeg een pak slaag met een wandelstok, alleen omdat die jongen sneller liep dan die opa. Ik zag twee opa’s onderling cocaïne handelen. In het openbaar. Een oma die een ander opa influistert, dat ze een “lovergranny” is. Waarop de opa zegt dat hij zaken met haar wilt doen, omdat hij een “lovergrandpa” is. Bejaarden die gehandicapten dwingen tot betaald seks met Parkinson patiënten  Of een oud omaatje die in een steegje hard genomen werd door een opaatje op een trillende scootmobiel. Dat is pas asociaal. Junkies roven geen tasjes meer van oude oma’s. Probeer zelf maar als junkie zijnde, 40 vibrators en 10 chinese balletjes aan de man te slijten, wat stinkt naar verrotte, dode kadaver.

Ik ben het zat dat de media en Justitie het gemunt heeft op Satudarah. Er valt toch niks te halen bij die gasten. Justitie loopt altijd een aantal stappen achter. Hoe erg Justitie hun best ook doen, hun aanpakken als vereniging gaat toch niet lukken. Ik zou dat als officier van Justitie niet eens willen. Achter een stel motormuizen aan gaan. Dat verlies je geheid. Nee, ik zou mij liever bezig houden met echte criminaliteit. En dat zijn die hondsbrutale, seniele, bejaarden die onze buurt terroriseren. Justitie maakt zich druk om Satudarah en Hell’s Angels, Molukkers, Marokkanen, Antillianen,  Willem Holleeder die in het programma College Tour verscheen, maar de echte criminaliteit gebeurt gewoon voor onze ogen. Bij u en bij mij in het winkelcentrum. Schandalig.

Geef een reactie

