Emerson’s jaaroverzicht

Het einde van het jaar nadert. De feestdagen staan voor de deur. Voor de meeste mensen is dit vaak het moment om terug te kijken op het afgelopen jaar. Ik ben daarin geen uitzondering. Het afgelopen jaar was voor mij een rollercoaster. Een jaar vol ups and downs, maar gelukkig met meer ups dan downs.

Hoewel 2012 voor mij persoonlijk vrij depressief begon, kan ik nu zeggen dat het over het algemeen een positief jaar voor mij was geweest. Dit in tegenstelling tot 2011, waar ik te maken had met de wet van Murphy. Tegenslag na tegenslag. Familieleden en andere dierbaren en naasten die kwamen te overlijden, mijn dochtertje die ziek in het ziekenhuis lag toen ze nog maar 4 maanden jong was. Mijn relatie die op de klippen liep. Natuurlijk had ik ook mijn mindere momenten in 2012, maar die waren bij lange niet zo heftig als in het jaar daarvoor. De (verwerkings)periode waar ik mee te maken kreeg, toen de moeder van mijn dochter bij me wegging, dat was wel zwaar. Ik had dat enigzins onderschat. Het gemist bleek achteraf toch groter dan gedacht. Het was niet zozeer dat ik haar miste, maar meer dat ik dat “bekende” miste. Ik had een gezin. Ik kwam thuis van werk, waar ik bij het binnenkomen al het geluid van de televisie hoorde. Of het gebrabbel van mijn dochter. Of dat ik de stem van haar moeder hoorde. Toen we uit elkaar gingen, viel dat weg. Ik kwam thuis van werk en ik hoorde niks. Het was donker, stil, koud. Dat was zwaar, dus toen het eenmaal januari was, besloot ik om daar wat aan te doen.

Wat deed ik daaraan? Kennelijk datgene wat de meeste mannen zouden doen. Ik ging los. Vergeet niet, mijn zelfvertrouwen was tot het absolute dieptepunt gedaald. Hoewel de moeder van mijn dochter altijd had geroepen dat ik een goed persoon was en een goede vader ben voor onze dochter, had mijn ego een ongelooflijke deuk opgelopen. Ik zocht naar alternatieven om mijn eigenwaarde te bevestigen. Dat vond ik in feesten en in seks. Heel veel seks.

In het dagelijks leven, wanneer ik mijn dochter had, was ik de ideale vader. Ik gaf haar alle aandacht, maar vooral alle liefde van de wereld. Mijn dochter is mijn alles. Ik knuffelde haar. Deed leuke dingen met haar. Haar woordenschat werd me de dag steeds groter, dus toen zij eenmaal: “ Lieve papa, hou vjou” en “Phorah, papa mis. Papa is lief” kon zeggen, dat was voor mij een bevestiging dat ik progressie boekte op het gebied van vader zijn. Maar op het gebied van de liefde was ik een loser. Tenminste, zo voelde dat. Dus om dat gevoel te onderdrukken, had ik “platte seks“. Seks zonder betekenis. Zonder inhoud. Het was pure lust. Pure geilheid. Zodra mijn dochter bij haar moeder was, had ik weer “ visite” van vrouwelijk schoon.

Een ideale fantasie voor de meeste mannen, maar zo ideaal is het niet. Voor even is het leuk. Mannen zijn van nature jagers. De spanning en de fantasie wat vooraf gaat, geeft natuurlijk een kick. Een bepaalde vorm van bevestiging dat ik nog “in de markt lig“. Ik had geen gebrek aan aandacht. Daar maakte ik misbruik van. Maar zodra de seks was afgelopen, is er niets meer dan leegte. Dan lag ik naast zo’n dame en dacht: “Okay en nu?” Op dat soort momenten wilde ik weg. Ik ging ook weg als ik bij haar was, maar als een dame bij mij was, liet ik haar over het algemeen slapen. Ik was te zwak om dan te zeggen: ” Kleed je nou maar weer aan en ga maar weer weg“. Ik was een klootzak, maar harteloos was ik zeker niet. Uit ervaring kan ik zeggen dat een man niet gelukkig wordt, om op deze manier een trauma te verwerken, maar eigenlijk is die hele periode wel goed voor mij geweest. De vele seks was lekker, maar ik ben erachter gekomen dat dat niet datgene was, waar ik naar zocht of daadwerkelijk wilde. Ik gedroeg me zo, om de “pijn” te verwerken.

De omslag in mijn leven was niet zo heel lang geleden. Ik ontmoette een oude bekende, waar ik in een ver verleden een korte relatie mee had gehad en waar ik gevoelens voor koesterde. Wat begon als puur vriendschappelijk, is langzaam uitgegroeid tot meer dan alleen vriendschap. We merkten beide dat er meer was. Het is geen verliefdheid, maar dat we meer voor elkaar voelden, was iets waar we beide niet omheen konden. Ik stopte met het constante geflirt en geouwehoer met andere vrouwen. Onlangs was ik na een avondje stappen met vrienden zelfs eerder naar huis gegaan, omwille van alle verleidingen die op die avond op de loer lagen. Ik wist dat, als ik langer zou blijven, ik mogelijk de mist in zou gaan en dat wilde ik niet. Ik wilde niet datgene kapotmaken, wat wij nu onbewust aan het opbouwen zijn. Zij maakte gevoelens in mij los, wat al die dames niet gelukt was. Ik wilde weer “echt” voor een dame gaan. Toegewijd zijn aan haar en alleen aan haar. Trouw zijn. Momenteel kan ik niet zeggen of het wat wordt. Het is erg pril en er spelen namelijk een aantal factoren in mee, wat hogere prioriteit heeft. Ik heb daar alle begrip voor. Ik ben van mening dat als ik ergens voor wilt gaan, ik daar ook begrip en vooral geduld ervoor moet opbrengen. En dat heb ik, wetende dat het mogelijk ook niks wordt en ik misschien hierdoor een andere dame laat lopen, waar ik wel een toekomst mee zou kunnen hebbben.

De absolute hoogtepunt is dat ik ben toegetreden tot de wereld van de MLM, oftewel Multi Level Marketing. Het is te uitgebreid om tot in detail te vertellen wat het inhoudt. Ik beschouw het als een plan B. Dus ik doe dit naast datgene wat ik al doe. Het is een heel mooi concept, waar ik volledig achtersta en waar ik al prille successen mee hebt geboekt. Ik ben daarom mijn goede vriend Germain dankbaar dat hij mij deze zakelijke mogelijkheid geboden heeft. Er is een wereld voor mij opengegaan. Ik heb dingen gezien en meegemaakt, wat ik niet zou hebben meegemaakt als ik dit niet gedaan zou hebben. Buitenlandse tripjes, geweldig! In maart ga ik naar Budapest, Hongarije. Dat had ik in geen mogelijkheid kunnen dromen dat ik ooit daarheen zou gaan. Ik heb nieuwe contacten opgemaakt en nieuwe mensen leren kennen. Mensen die hetzelfde doel nastreven als ik, maar ook mensen die al langer in de business zitten en erg succesvol zijn. Ik voel mij vereerd om van die mensen te mogen leren en dat ik deel mag uitmaken van iets unieks. Daarom wil ik langs deze weg Asos Harsin, Roald Mailly, Martin Kuiper en Germain Beck bedanken voor de professionele ondersteuning en begeleiding in deze business. 2013 wordt ons jaar! Een jaar van grote veranderingen!

Langs deze weg wens ik iedereen fijne feestdagen toe en alvast een gelukkig en voorspoedig 2013. Moge 2013 een jaar vol geluk, liefde en voorspoed betekenen. Ik heb de put gezien, maar ik ben er weer bovenop gekomen. Als ik het kan, dan kan iedereen het, dus mocht u in 2013 momenten hebben dat het tegenzit, geef dan niet op. Zoals 2Pac het mooi verwoordt: ” For every dark night, there’s a brighter day“. Daarom richt ik mij tot u en zeg: “ Leef met een lach. Never give up“.

Geef een reactie

