Ziek 2013 ingaan.

Het is 3 januari middernacht. Ik kan niet slapen. Dat komt omdat ik al vanaf 29-12-12 ziek ben. Ik was op de 31ste nog wel naar mijn werk gegaan, maar wel zwaar onder de medicijnen en pijnstillers. Waarom zo eigenwijs? Ik wou weer een ziektemelding voorkomen. In november had ik het ook al te pakken. Ik ben niet dat type jongen die maar aan loopt te klooien en zijn werk niet serieus neemt. Ik neem het wel degelijk serieus, daarom ging ik ook gewoon naar werk. Ik negeerde de signalen van mijn lichaam.

Maar toen ik vrij was, ging het mis. Eenmaal thuis gekomen was ik kapot. Ik nam mijn temperatuur op. Dat was al 38.6 gr. Ik stopte een zetpil bij mezelf in, maar het hielp niet. Nog even later was het 39 graden. Ik belde naar de doktersdienst, maar wat ik kreeg te horen sloeg alles. In verband met Oudjaarsnacht kon ik niet direct geholpen worden. Ik moest het zelf maar in de gaten houden. Als het hoger dan 39.5 was, dan pas mocht ik hun weer bellen. Zij zouden dan ervoor zorgen dat iemand bij mij zou komen en eventueel naar ziekenhuis brengen.

Hoe bracht ik oudjaarsnacht door? Alleen. Op bed. In het donker. Complete stilte. Ik dacht na over alles wat er gebeurd was, het afgelopen jaar. Ik dacht na over mijn dochter, familie, vrienden, keuzes in het leven etc. Ook dacht ik na over mijn wilde lifestyle. Ik wil dat niet meer. Het is klaar zo.

Ik ben de afgelopen week ook minder actief op Facebook en Twitter. Een bewuste keuze, ook al Twitter en FB ik er graag op los. Niemand zal het opgemerkt hebben, maar toch is het zo. Ik was altijd de jongen geweest die graag op de voorgrond stond. Muziek, acteren, schrijven, feestjes, netwerk vergroten. Overal was ik wel te vinden.

Ik zeg expres was, want ik neem een paar stappen terug. Ik hou mijn FB en Twitter wel aan, maar ik zal minder actief worden. Dat is het beste voor mezelf. Ik zal jullie dus niet meer 20x op een dag lastigvallen.

Ik heb een zere duim. Ik hoor u denken: “Huh een zere duim?” Ja een zere duim. Ik heb de WordPress app op mijn slimme telefoontje geinstalleerd. Nu schrijf ik dus mijn eerste column via mijn telefoontje. Ik kan natuurlijk niet achterlopen.

Nou, het was even leuk, maar ik ga nu proberen om te slapen. Tot later.

image

Geef een reactie

