Rijks Eigendom

Rijks Eigendom

Eigendom van het Rijk
Staand in een barak, maar er is niemand die ernaar kijkt
R.E. wat staat voor Rijks Eigendom
Een stoel gemaakt van hout
Waar gaat het eigenlijk om?
Onze opa’s mochten erop zitten
Huilend zitten op een geleend stoel
Waarom hebben zij ons verraden?
Ik ben een K.N.I.L. soldaat!
Is er niemand die weet hoe ik mij van binnen voel?
Daar in een kleine ruimte
Samen met alleen een tafel en stapelbed
Mensonterend met grote gezinnen, dat is het!
Verstoten, bedrogen, in de steek gelaten hier in koud vreemd land
Heimwee naar Maluku, met alle foto’s aan de wand
R.E. gekerfd in een houten geleend stoel,
Niks is van ons
maar lees tussen mijn letters door
Dan snap je wat ik hiermee bedoel

Een stoel uit kamp Schattenberg (Voormalig concentratiekamp Westerbork) Foto gemaakt door Frank Husslage, Middelburg.

Een stoel uit kamp Schattenberg (Voormalig concentratiekamp Westerbork) Foto gemaakt door Frank Husslage, Middelburg.

Geef een reactie

