Poster serie De Punt (made by: Johnny Brankaert)

„Makers” zijn de geuren en kleuren van de samenleving. De dingen ogen, klinken, ruiken of proeven immers ergens naar en dat vormt onze omgeving.

Na vier jaar studeren aan de kunst academie ga je nadenken over „jóuw rol in het ontwerperschap”. Hoe ziet die wereld er volgend uit en hoe ga ik geld verdienen met iets wat ik het liefst uit liefde zou willen doen?”

Voor mijn afstudeer project koos ik een opdracht waarbij ik iets kon betekenen. Zo ben ik voor de sluiting van Museum Maluku een fotoboek aan het maken gecombineerd met teksten over wat het MuMa in de toekomst gaat blijven betekenen.

In dit boek vertellen 9 hand-gedrukte posters het verhaal van de treinkaping bij de Punt. Met als doel deze onbesproken geschiedenis bespreekbaar te maken. Naast het verhaal van de Punt schetsen de posters ook een breder beeld van de Molukse cultuur. Bijvoorbeeld de kleurbetekenis van de RMS vlag en de uitspraak „Mena Muria”.

Johnny Brankaert
http://www.johnnybrankaert.nl/

(Klik op foto voor uitvergroting)

Made by: Johnny Brankaert

Made by: Johnny Brankaert

Geef een reactie

