Het nieuwe verhaal over de treinkaping bij De Punt.

Blog van Toon Kasdorp

Het nieuwe verhaal over de treinkaping bij De Punt verbaasde mij om een andere reden dan de redactie van de Volkskrant.

Het relaas zoals de krant dat vandaag[1] doet was in grote lijnen zoals ik mij het verhaal herinnerde. De kaping eindigde door een overval van mariniers met grof geweld, waarbij twee passagiers en zes[2] kapers om het leven kwamen. Waarom ik me dat zo herinner, daar moest ik diep over nadenken. Volgens de Kamerstukken zou er van beheerst en gericht geweld sprake zijn geweest en de passagiers door de kapers zijn gedood. Over dat laatste zou ik niet zeker zijn geweest, maar als iemand mij gezegd had dat ook de twee passagiers door het vuur van militairen waren omgekomen zou dat niet in strijd zijn geweest met wat ik me van die historie herinnerde.

Ik heb het later op verzoek van Amerikaanse vrienden en kennissen een paar…

View original post 335 woorden meer

Geef een reactie

