Molukkers met een missie

10517252_10206136999847431_8509578596173885042_o

Kijken mensen! In februari werd ik benaderd door de makers van NPO Spirit, met de vraag of ik hun aflevering met Wudstik wou plaatsen op mijn website en rond wou sturen in de Molukse kringen. Ik heb dat gedaan met de vraag of ze ook een item over The Brothers Timisela wilden maken. Ik had de broers hierover ingelicht en na een aantal emailwisselingen over en weer hebben ze dus contact met de broers opgenomen.

Zie hier het resultaat! Trots!!

Zaterdag was het precies 64 jaar geleden dat de eerste generatie Molukkers met de boot aankwam in Nederland.
De Molukse Timisela brothers liepen van Tiel naar de plek waar hun opa’s en oma’s aankwamen in Rotterdam om daar hun film Jefta te overhandigen aan Minister Plasterk. Zij besloten twee jaar geleden om op eigen kracht een speelfilm te maken waar het verhaal van Molukkers in Nederland verteld zou worden, zonder het aanvragen van subsidies en fondsen.

LINK

Geef een reactie

