Het zijn altijd weer die verrekte buitenlanders en vluchtelingen!!

Vandaag las ik op de Facebook pagina van Metro Holland het volgende bericht: “Hoogbejaarde man uit Alkmaar leeft al weken in auto bij tankstation.” Wat blijkt? De 91 jarige Willem de Vos stelt dat hij al te graag ergens wilt wonen, maar dat de GGD Holland – Noorden maar niet met een oplossing komt. De GGD geeft op hun beurt weer aan dat ze diverse oplossingen aan de meneer hebben aangeboden, maar dat hij dat continu geweigerd heeft. “We willen niets liever dan een oplossing, alleen dan zou hij die wel moeten accepteren.” Helder toch? In het artikel wordt niet gerept met wat voor oplossingen de GGD aan kwam zetten en waarom en wat de man exact heeft afgewezen. Dus wie is de schuldige in dit verhaal? Zegt u het maar. De man of de GGD? Kwam de GGD met zulke onmenselijke oplossingen aanzetten of is de hoogbejaarde man zo koppig als het maar kan? Ik zeg het u eerlijk……ik weet het niet.

Kennelijk ben ik zo dom als de achtereind van een koe, want de gemiddelde Nederlander die op deze nieuwsfeit heeft gereageerd, weet het namelijk wel. Het is de schuld van al die buitenlanders in dit land. Ja u leest het goed, het zijn weer die verrekte buitenlanders! U weet wel, al die vluchtelingen. Die asielzoekers. Hoe ze hier allemaal komen, dan mag Joost weten. Of het nou per boot is, vliegtuig of in laadruimtes van vrachtwagens, de schuld ligt bij hen! Doordat zij hier zijn, leeft de man nu in zijn auto! Ja, want alle buitenlanders pikken onze banen in en krijgen voorrang bij instanties en bij de Nederlandse regering. U gelooft me niet? Laat ik er even één reactie uitpikken:

1

Kennelijk kent deze mevrouw de hoogbejaarde man persoonlijk, want zij weet zelfs te vermelden dat hij zijn hele leven lang gewerkt heeft, om vervolgens een vergelijking te maken met de vluchtelingen in dit land. Natuurlijk kent zij deze man niet. Dit zegt zij puur om medelijden op te wekken bij anderen en om af te geven op de vluchtelingen en indirect ook op deze Nederlandse regering. Kennelijk is dit haar ook gelukt, gezien het aantal “likes” wat zij heeft gekregen op haar post. Ze kreeg op haar post ook vele reacties, waaronder deze:

3

Heeft u haar laatste zin gelezen in hoofdletters? “EIGEN VOLK EERST HOOR!!” Zo, deze mevrouw Anita J. – van R. is eng! De rillingen lopen ervan over mijn rug. Een bepaald volk verkondigde ook soortgelijke krachttermen in de vorige eeuw. Toen moest vooral één bepaald volk het ontgelden. Hoewel deze mevrouw duidelijk aangeeft dat de schuld bij de Nederlandse regering ligt, kan je door de regels door lezen wat haar ertoe heeft gedreven om met deze uitspraak te komen.

Dit zijn maar twee voorbeelden van reacties onder een dagelijkse nieuwsfeit. In werkelijkheid gebeurt dit dagelijks. Wat zeg ik? Meerdere malen op een dag. Vluchtelingen, buitenlanders, Nederlanders met een donker tintje, zijn over het algemeen gezien DE EXCUUS met alles wat maar mis is in dit land. Bent u verbaast? Ik allang niet meer. Dit soort reacties krijg ik dagelijks onder ogen. Het aparte is, mensen die zich schuldig maken aan dit soort uitspraken, ontkennen vervolgens dat ze aan het discrimineren zijn! Dat is toch van de zotte? De zwarte Piet discussie, weet u dat nog? Natuurlijk weet u dat nog. Onze jaarlijks terugkerende debat op de social media. Alle uitspraken die dan gedaan worden, verschrikkelijk. En dan ook nog ontkennen dat ze aan het discrimineren zijn. Maar het allerergste is nog wel… het kan iedereen zijn. Uw collega, uw vriendelijke buurman of buurvrouw aan de overkant, die altijd naar u zwaait en lacht. Om vervolgens achter zijn of haar laptop de meest verschrikkelijke uitspraken te doen over onze getinte of buitenlandse medemens.

Vandaag krijgen vluchtelingen de schuld van de situatie van de hoogbejaarde man. Ik ben benieuwd waar ze morgen de schuld van krijgen. “De gemiddelde Nederlandse man blijft langer alleenstaand”. Ja, dat komt door al die zwarten in dit land. Al die zwarten pikken onze vrouwen in. “Werkloosheid stijgt.” Ja, dat komt door die goedkope buitenlanders die onze banen inpikken en door die zwarten die weigeren te werken en dus alleen maar in coffeeshops rondhangen. Ik hou het nieuws morgen met veel interesse weer in de gaten.

Emerson

Ps: Ik ben een getinte Molukker, dus ik zal wel weer de schuld krijgen, als de vrouwen in mijn voorbeelden, door hun uitspraken in de problemen komen. Oh en nog iets, ik gaf ook een reactie op de post van mevrouw Svenja E. Ik gaf haar commentaar, waarin ik ook aangaf dat ik een column hierover zou schrijven. Vervolgens had zij vlak daarna haar post verwijderd. Kennelijk uit schaamte. Daar had ik op geanticipeerd, dus ik maakte tijdig een screenshot. Ik heb dit niet geschreven om opzettelijk mensen te kwetsen. Hoe fout zij ook zijn met hun uitspraken. Ik heb dit geschreven, omdat ik heb geconstateerd, dat dit te ver gaat. Frustraties kan en mag absoluut, maar geef niet af op de mensen die er helemaal niks mee te maken hebben. 9 van de 10 vluchtelingen of buitenlanders, hebben of hadden het al zwaar genoeg. Ik hoef u niet te vertellen, wat zij allemaal moeten meemaken. Dat weet u zelf wel. Deze mensen hebben een lijdensweg moeten ondergaan, waar de gemiddelde Nederlander zich niet eens kan voorstellen. Om ze dan vervolgens ook nog eens de schuld te geven van alles wat maar mis is in dit land, gaat te ver.

2 gedachtes over “Het zijn altijd weer die verrekte buitenlanders en vluchtelingen!!

Geef een reactie

