Een ode aan mijn vader

image

Dit is mijn vader. Zijn naam is John A. Terinathe. Binnenkort is hij jarig. Hij wordt dan 60 jaar. Een gezegende leeftijd. Eigenlijk is elk leeftijd een gezegende leeftijd, want een nieuwe morgen is niet vanzelfsprekend.

Wat kan ik over mijn vader zeggen? Weinig. Hij is een man van weinig woorden. Hij laat het zien door middel van zijn daden. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen. Ik heb sowieso een lange weg te gaan, wil ik uit zijn en opa’s schaduw stappen. En dat zeg ik met respect.

Het is een misschien een cliché om te zeggen dat mijn vader een voorbeeld is, maar naarmate ik ouder word, wordt hij dat toch wel steeds meer en meer. Ondanks het feit dat wij verschillen als dag en nacht, zie ik steeds meer overeenkomsten, naarmate ik ouder word. Mijn ouders zijn de meest sociale en attente personen die ik ken. Net zoals mijn opa’s en oma’s dat waren. Het feit dat mensen mij op dat gebied met hun vergelijken, vervult mij met trots.

Ik ben tevens ook gezegend met mijn vader, omdat ik weet dat er genoeg jongens van mijn leeftijd zijn, die geen vader meer hebben. Of jongens die wel een vader hebben, maar die geen rol in hun leven spelen. Mijn vader en ik onderhouden op onze manier, een goede band met elkaar. Het is niet zo close als een moeder dochter band, maar ik weet dat hij er voor mij is en dat ik op hem kan rekenen. Dat is voor mij voldoende.

Dit is een ode aan mijn vader, omdat dit over een vader ook wel eens gezegd mag worden toch? We praten altijd over moeders. Er bestaan tig lieve liedjes over moeders, zoals “A song for mama” van Boyz II Men en “Dear Mama” van 2pac. Maar wat wordt er over vaders gezegd of gezongen? ” Papa was a Rolling Stone” en “Papa don’t preach”! Daar zijn wij vaders mooi klaar mee.

Nee. Alle credits gaat naar mijn vader. Binnenkort wordt hij 60 in goede, sterke gezondheid. Hoewel de weg naar volwassenheid hard en eigenwijs was, jij hebt mij de weg gewezen en ik ben trots dat jij mijn vader bent!

Respect pa voor alles wat jij hebt gedaan. Niet alleen ben jij een goede vader, maar ook de beste echtgenoot wat een partner zich maar kan wensen. Jij en mama zijn dit jaar 39 jaar getrouwd en nog steeds zie ik de liefde die jullie voor elkaar voelen. Ik hoop dat ik ook een goede vader voor mijn dochter zal zijn, zoals jij dat ook voor jouw zonen bent. Tevens hoop ik dat ik ook een hele goede partner zal zijn, of al ben, voor Cynthia, because I learned it from the best!

image

Geef een reactie

