Lieve Ebru

Umar-noemt-Erdogan-in-column-een-megalamane-dictatorLieve Ebru,

Hoe gaat het met jou? Gaat alles wel goed, want ik maak me een beetje zorgen om jou. Ik wou niks over jou schrijven, omdat anderen dat al deden, maar als mede columnist moet ik toch reageren. Wat is dat toch met jou en jouw aversie tegen jouw eigen volk? Ik snap dat niet. Wat hebben zij gedaan, wat in jouw ogen zo verschrikkelijk is, dat jij bent wie jij nu bent?

In mijn columns en blogs ben ik ook weleens kritisch op de Molukse gemeenschap, maar altijd met respect, omdat ik trots ben op mijn afkomst en gemeenschap. Ik ben trots op mijn cultuur en geschiedenis. Ik zal dat altijd uitdragen.

Waar is het bij jou misgegaan? Ik lees net dat jij van jouw Turkse nationaliteit af wilt. Ebru, ook al wil jij van jouw nationaliteit af, je bent en blijft een Turkse! Ook al kijk jij er niet zo tegenaan, jij zult altijd herinnerd worden aan het feit dat jij een Turkse bent. Door jouw eigen mensen, maar ook door de maatschappij waarin wij leven. Nu is het “onze Ebru” in de media en maatschappij, omdat jij alles zegt en doet wat in “onze” straatje past, maar je hoeft maar iets te doen of te zeggen wat volgens de maatschappij niet acceptabel is, dan is het gelijk “die Turkse”. Let’s face it: Hoe goed jij jouw best ook doet, jij zult nooit voor “vol” worden aangezien. Jij blijft een Turkse.

En waarom bestempel jij Turken als onderdanig? De manier hoe jij dat brengt, alsof het een achterlijk volk is uit een achtergesteld land. Kan het zo zijn dat jij onderdanig verward met beleefdheid en bescheidenheid? Dat is toch een prachtig iets om uit te dragen? Wij dragen dat ook uit. We zijn beleefd en bescheiden. Wij zijn een warm volk, waar iedereen welkom is. Zijn wij onderdanig? Nee. Dat waren onze voorouders. Onder dwang onderdanig overgeleverd aan de Nederlandse kolonisatie en tirannie.

Kut Mocros

Het is natuurlijk erg vervelend dat je op straat werd belaagd door Marokkanen tijdens jouw verhuizing, maar de Tweet die jij de wereld instuurde na dat incident, ben je in mijn ogen te ver gegaan. Weet jij niet meer om welke Tweet het ging? Citaat: “Kut Mocros! Ik haat jullie! Ik haat jullie! Ik haat jullie en jullie moslim broeders en zusters! Fuck you all!”

Ik dacht even dat ik een Tweet van Wilders las, maar helaas. Het is een Tweet van een vrouw die, onder het mom van meningsuiting, stelselmatig Turken loopt te beledigen.

Lieve Ebru, ik ken jou niet persoonlijk. Je zult ongetwijfeld een lief mens zijn die voor haar dierbaren door het vuur gaat. Ik denk oprecht ook dat er met jou wel te lachen valt. Op foto’s die ik van jou heb gevonden op Google, sta je er vaak lachend op, maar ook vermoeid. Lieve Ebru, ik denk dat het beter is dat je gaat stoppen, waar je nu mee bezig bent. Het heeft namelijk geen enkele nut. Je zult nooit volledig omarmd worden door de Nederlandse maatschappij en door jouw eigen volk wordt jij inmiddels uitgekotst. Ook andere “allochtonen” hebben het niet zo op jou. Dat is knap vermoeiend. Dat is ook duidelijk aan jou te zien. Vandaar ook mijn advies, omwille van jouw gezondheid, stop ermee. Gebruik jouw talenten op een positieve manier. Je bent een goede schrijfster, benut dat dan op de juiste manier. Verkondig liefde, geen haat. Want op deze manier is het Ebru Wilders.

Geef een reactie

