Hey Turks kutwijf

ebru

Hey Turks kutwijf.

Ja jij, Turks kutwijf. Jij ja.

Wat ik heb? Een column. En ik wil met je praten. Kutwijf.

Oh je bent geen Turk, maar een Nederlandse? Nederlands kutwijf, het is mij om het even, want je blijft een kutwijf. Zowel jij als jouw mede haatdragende mensen schijnen extra rechten in dit land te verschaffen, dus het is mij om het even.

Ik wil iets van jou weten, nee serieus, ik wil iets van jou weten.

Wat wil jij van dit leven?

Ik bedoel, wat wil jij bereiken met jouw haatdragende columns?

Bewapend met een pen en haat zaaien, nou stoer hoor. Wat ben je ermee van plan? Discrimineren heb je zeker ook gedaan. Hoe kom je aan jouw bekrompen gedachte? Was je zelf vroeger ook gediscrimineerd en lijdt je nu aan het stockholmsyndroom? Hoe kan ik anders jouw voortdurende tirade tegen Turken, Marokkanen en moslims verklaren? Of ben je het zat dat je continu afgewezen werd in jouw jonge jaren, dat zelfs een nikab of een boerka niet mocht baten? Vanwaar al die haat? Ik bedoel, ga je elke dag de deur uit met het idee: “Ik ga straks op kantoor weer Marokkaantjes afkraken in mijn stukjes?” Of denk je niet? Heb jij geen hersencellen? Je zou het bijna geloven, je weet dat ik het geloof maar ja, ik mag dat niet zeggen van jou he? Maar het is wel zo: Mensen zoals jou, die andere mensen discrimineren uit hobbyisme, die hebben geen hersencellen. Jouw ouders waarschijnlijk ook niet, want hoe had het anders zo mis kunnen gaan met jou?

Oh ik mag jou niet beledigen, hou toch op man. Wat jij niet mag, is haat zaaien en alle Turken, Marokkanen en moslims over één kam scheren. En nee, het mag echt niet, ook al wil en doe je het zo graag. Ook niet omdat jij een Turks kutwijf bent, want jouw Turkse roots geeft jou dus géén extra rechten he? KUTWIJF. Wat. Kan. Jou. Dat. Schelen? Of ben je jaloers? Wil je stiekem diep van binnen toch een traditionele Turkse vrouw zijn? Ben je jaloers op eenieder die hun eigen cultuur wel in stand weet te houden in deze Nederlandse maatschappij? Zij wel, jij niet, ja natuurlijk moet dat door jou afgestraft worden. Kutwijf. Ik walg van jou en walg nog meer van jouw zelfingenomenheid. Jij boft maar dat je hier in Nederland woont, het land dat jou pampert en jouw “slachtoffers” volgens jou het hand boven het hoofd houdt. Het land waarin, volgens jou, daders alle rechten hebben die ze zich maar kunnen voorstellen. In jouw cultuur geldt oog om oog, tand om tand, vooral dat gun ik jou maar ja, als ik dat zeg, ben ik geen haar beter dan jou.

Weet je, het is natuurlijk triest dat die twee jongens hier een trauma aan over houden. Zij lopen nog maanden bij de tandarts, psycholoog en bedrijfsarts. Maar wat nog triester is dat jij hun traumatische ervaring gebruikt om jezelf weer in de spotlights te zetten. Jij misbruikt die twee jongens. Eigenlijk zou jij geen podium meer moeten krijgen met jouw haatdragende columns. Dat zal jou leren. Kutwijf.

 

dit nav de column: Hey Mocro tuig! van Ebru Umar

Geef een reactie

